FC Århus Syd (U13-Herresenior)

Bestyrelserne i BMI Fodbold og TMG Fodbold har etableret et samarbejde indenfor ungdomsfodbold (U13-U19) og Herresenior: FC Århus Syd.

Det er begge klubbers ønske, at man via samarbejdet kan tilbyde et attraktivt 11 mands fodboldmiljø som favner spillere på alle niveauer, og hvor der fokuseres på både det fodboldmæssige og det sociale under teksten ”Fodbold for Alle”.

Samarbejdet dækker over hele årgangen. U13 årgangen starter i samarbejde når de rammer 11-mandsfodbold. Vi forventer at kunne etablere minimum to 11 mandshold pr. årgang, men hold antal afdækkes endeligt i forbindelse med de første træninger og inden holdtilmelding i forhold til turneringen. Derfor vil der som udgangspunkt være minimum et 1. hold og et 2. hold.

Inden sammenlægningen af årgangen vil der blive afholdt et forældre møde – først et infomøde i de respektive klubber og et fælles forældremøde for begge klubber. I efteråret før sammenlægningen sker, vil der afholdes 1-2 fælles træninger. Sammenlægningen sker fra årsskiftet, og de nye hold tilmeldes forårsturneringen.

Hele årgangen træner samtidigt og træningen placeres på samme tid og samme træningssted, således at hele truppen klæder om sammen og på den måde får et fælles socialt miljø. Træningen foregår på skift i de to moderklubber, mens kampe spilles en halv-sæson af gangen i hver klub.

Spillerne er medlemmer af deres nuværende moderklub og betaler kontingent her.

FC Århus Syd drives af en Styregruppe, som har ansvaret for at samarbejdet fungerer og at FC Århus Syd løbende udvikler sig. Der er ansat en sportschef som ansætter trænere, sikrer samarbejde på tværs af årgange og som sammen med trænerne har ansvaret for tilmelding af hold mv. Som udgangspunkt bestræber vi os på at ansætte ikke-forældre trænere.